SIHAT SEHARI ZIKRY (STAND ALONE)

SIHAT SEHARI ZIKRY : TIPS




Hui guys!
Tengah buat apa tu? Hah harini aku nak story tips macam mana nak jaga kesihatan korang, YEAY! Gembirakan? Okay proceed, aku faham kebanyakkan dari korang mesti dah cuba macam-macam tips diet kan? Tapi tak sihat-sihat juga, badan korang yang makin 'sihat' adalah ya? HAHAHAA gurau jela, itupun nak merajuk.

Contoh diet karbo

Alright dekat sinilah function blog aku ni, aku akan bagi beberapa tips kesihatan yang korang boleh follow. Okay, first sekali yang orang selalu salah adalah diorang fikir yang diet je dah cukup untuk buang segala jenis anak dan bapak toksin dalam badan, persepsi ini adalah salah lagi dipersalahkan ya guys.

Gaya hidup sihat adalah gaya kita

Korang kenalah pandai balancekan between diet dan senaman, workout ni penting sangat ya guys sebab dari situlah korang boleh bagi shape untuk body korang seperti yang di idamkan, macam aku, aku tak suka bulk carrier. Eh silap, type body yang bulk, aku more to fit je, yela asal tak nampak boroi sudah.

One more thing, jangan ingat badan awak kurus kandungan kalori dalam badan sikit ya, yela sebab kalori ni bergantung pada berapa banyak kandungan makanan berminyak yang kau consume, bukan saiz lemak HAHAHA, dekat sinilah diet akan membantu korang dalam mengurangkan kalori.

Contoh senaman yang korang boleh follow

Tapi ingat, berlebihan boleh membawa kepada kemudaratan, pandai-pandailah korang balancekan dua benda ni. Macam aku, aku buat self reward untuk diri aku, bila hujung minggu aku akan makan makanan yang aku suka, yang penting tak sihatlah ya, benda ni kira untuk motivate diri aku. Setiap orang ada cara dia sendiri terpulanglah.

Air yang lazat lagi melazatkan

Last sekali, air mineral jangan lupa ya guys, air ni sangat penting sebab korang kena pastikan badan korang terhidrat sentiasa kalau tak korang akan berisiko tinggi untuk collapse, air ni paling penting bila korang tengah workout. So aku rasa sampai sini jela nasihat aku, kalau ada apa-apa info lagi aku insertkan sekali ya.




TAMAT

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan