AIR TERJUN! Jeram Toi, Negeri Sembilan

Selamat datang ke Hutan Lipur Jeram Toi

Jika korang terasa stress dengan keadaan skeliling dan mahukan ketenangan alam semula jadi sebagai penawar untuk segala kesulitan korang, maka aku nak korang pergi lepak ke Air Terjun Jeram Toi, Negeri Sembilan.

I'm ready to jump

Ni adik aku yang bongsu. Dia dah tak sabar nak mandi air terjun dah tu. Dia punya excited dari rumah lagi pakai baju renang. Sampai – sampai je terus terjun mandi air terjun. Kawasan Jeram Toi ni memang luas sangat dan sedikit berbukit. Korang jangan risau sebab ada tangga untuk memudahkan perjalanan korang ke puncak.

Sejuk bak hang

Aku rasa sangat – sangat sejuk sebab kami datang ke sini pada awal pagi. Suasana airnya sangat tenang, aman dan indah nian.

Keadaan di tebing sungai

Ni no 3 dalam adik - beradik. Dia berehat kejap nak merasai kesejukan yang dia alami. Kami semua memanjat tebing air terjun yang berbatu tu dengan berhati – hati. Bila sampai ke puncak tebing tu kami dapat lihat dengan lebih luas pemandangan air terjun.

Sungguh luas

Ini pula pemandangan luas Air Terjun Jeram Toi daripada bawah. Kami orang pertama yang sampai ke air terjun pada hari tersebut.

Happy family

OTW ke atas

Perjalanan ke puncak masih jauh ya. Kami ambil gambar sebelum kami semput bila tiba di atas nanti. Suasana di atas amat menyeronokkan. Korang perlu datang sendiri ke Air Terjun Jeram Toi untuk lihat apa keseronokkan yang menanti.

ARGHH!

Aku terikut – ikut dengan perangai adik aku yang bongsu tu. Dia suka hulk. Jadi waktu aku ambil gambar ni, aku act seperti hulk. “HULK SMASH!”

HULK SMASH!!

Gerak lu

Setelah puas berseronok, kami pun pulang dengan hati yang sangat gembira.
.
.
.
.
Follow yer account saya untuk mengikuti perkembangan terkini. Stay Tune!
Instagram
Twitter

Comment di bawah jika ada sebarang pertanyaan.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan