My Favourite Anime-Death Note

Assalamualaikum guys,time PKP ni Fadil ada layan satu anime ni..Lepas habis tengok anime ni,Fadil rasa tiada anime yang boleh lawan anime ni...The best anime ever!!!

So,Fadil nak bagi some review about this anime to you guys.Sebelum tu,jangan silap pilih cerita pula,dia ada dua iaitu death note anime (kartun) dan death note netflix adaptation (real life)...Tengok yang kartun tu jangan tengok yang real life.Real life tu jalan cerita dia kurang sikit.

Without wasting time,let me introduce to you guys about this anime.
Tajuk cerita ni ialah Death Note.Genre bagi cerita ni banyak iaitu mystery,thriller,crime fiction,drama and horror.Kenapa tajuknya diberi DEATH NOTE???

Death Note menceritakan tentang kisah buku nota yang boleh memberikan kematian kepada seseorang tu.Nama-nama yang ditulis dalam buku nota itu akan mati.Selain itu,story ni interesting because dia ada tunjuk and bagitau HOW TO USE the death note.It feels like kita merasakan buku itu wujud...HEHEHEHE.

Next,this death note come from Shinigami World iaitu from Death World and for those yang sentuh buku tu dapat tengok shinigami iaitu God Of Death.Shinigami ni dia tak akan kacau kita.Dia akan ikut orang yang pegang buku tu dan guide dia cara gunakan buku tu...Interesting,right?
Shinigami

Seterusnya,Fadil akan introduce watak-watak utama dalam cerita ni.First,Light Yagami atau dikenali sebagai Kira.He was lucky guy because dapat buku death note tu.Light seorang yang bijak,good-looking dan seorang yang humble.Dia gunakan buku itu dengan betul iaiti dengan melawan penjenayah-penjenayah dengan menulis nama mereka di dalam death note tu..Dia mahu menegakkan keadilan...tapi semakin lama dia berubah menjadi tamak dan sombong....

Light Yagami

Jenayah semakin berkurang menyebabkan kerajaan berasa pelik dengan situasi ini.So,mereka cuba menyiasat tentang kes ini...Oleh itu munculah seorang detektif iaitu dikenali sebagai L.Sikap L sama dengan Light,masing-masing bijak menyelesaikan masalah.Personaliti L nampak a little bit messy and pelik...but orangnya bukan biasa-biasa.
L

From this story,kita tak tahu siapa baik,siapa jahat...Dia macam kita tak tahu nak sokong siapa...sebab masing-masing mahu menegakkan keadilan...but satu ayat Fadil nak bagi dalam cerita ni "IF YOU KILL THE MURDER,YOU ALSO THE MURDER except to protect yourself"

Tak nak cerita panjang-panjang nanti spoil..my rating for this anime 8.5/10..hahah kenapa tak bagi 10 ada lah rahsia..nak tahu tengok dulu baru boleh tanya..tq guys!!!That's all from me

ASSALAMULAIKUM

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan