F.R.I.E.N.D (PART 1)

#EP 6


Assalamualaikum everyone..hari ni aku nak cerita tentang manusia2 yg aku kena hadap selama ni dan aku mengaku aku rindu diorang sbab dh lama dh tak jumpa n giler2 ngan diorang ni,sbab masing2 dah bawa haluan sendiri untuk kejar impian masing2๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡btol orang kata bila dah tak ada depan mata baru nak rindu la apa la..hahahah๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

A strong friendship doesn't need daily conversation,doesn't always need togetherness,as long as the relationship lives in the heart,true friend will never apart.

Baby Of Swan


Sorry,aku bukan nak boikot bdak lelaki batch aku tapi dulu aku mmg x rapat ngan diorang..hehhe๐Ÿ˜…ok,ni la 'sahabat'๐Ÿ˜ˆyg makan sama2,tido sama2,study sama2,mandi sama2,n yg paling penting lari keliling SAKTI pakai baju batik pon sama2 ofcos la sbab homework tak siap๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜„So,aku nak kenalkn a few of them yg tak btol ni..

                     


ok,aku nak cerita about this flawless girl,nama dia Aliea.Klau korang nak thu dia ni la antara kwn2 aku yg paling tough mental n fizikal dia korang nak thu sbab ape??sbab dia la punching bag aku setiap hari..lagi2 dia duduk sebelah aku mmg makin kecik la dia aku buat hari2 kena tumbok la cubit la,hahahah.dia slalu berlagak dgn aku sbab dia kata kulit dia mcm baby tapi x leh nak kata ape mmg btol๐Ÿ˜.dia ni lembut orgnya ckp pon lemah lembut,tapi dgn aku jer tak sgt maybe pengaruh aku jgak kot hahahahh..plus, dia ni kemas orgnya loker dia tak yah ckp mmg tip top...yang paling penting dia volleyballer paling 'daebak' sbab dia la aku join volley..waktu bulan puasa paling best sbab ayah dia jual ayam 'UNCLE BOB'so dgn aku2 skali jadi uncle BOB tu..klau tak beli pon mesti dpt free..hehhee tu yg best tu..So,sapa yg tinggalkan dia ni rugi giler la ye..
 
Yg comey lotey kecik molek ni plak nama dia Ain Daud bukan Ain Edruce ๐Ÿ˜…..dia ni atlet peringkat negeri tau bukan kaleng2..kecik jer orangnya,kecik2 pon berat ni slalu suroh aku angkat dia mentang2 la aku ni sado orgnya hheheheh.fuuhhh mulut dia kepoh bak hang mcm mulut murai bayangkan klau ckp dah mcm mulut murai klau gelak ape jadi??manja tak bertempat pon ye jugak..lagi2 masa aku duduk sebelah dia masa f4 mmg aku ni sofa dgn bantal peluk dia la utk tido๐Ÿ˜‚kadang2 dia pon jadi mangsa aku jgak tapi nak buat mcm mana dia kena reda jela..dia ni pandai addmath tau so sapa nak bljr dgn dia bole la pm ye..hah tapi nak bljr ngan dia ni kena pakai kanta sbab tulisan dia kecik giler weyh..
 

Yg comey bambam ni namanya ilyana irdina tapi panggil Ally..ank cikgu ni.tgokla tu kecik2 lagi dh comey apetah lagi skrang ni.dia ni businessgirl berjaya kat asrama dulu,suka abiskan duit aku sebab dia jual mcm2 n semuanya sdap๐Ÿ˜†..klau dlm kelas slalu dtg meja kitaorang sebab kat situ ade scandal dia hahaha..dia ni slalu gelakkan aku klau aku tido dlm kelas maklumla penat sgt berperang sampai terhantok kat meja tu hah..nnti thu2 jer buka mata ade sticky note peras ugut utk aku..dia ni baik orangnya slalu bg makanan kat kitaorang..hehhhee
 


Ok,this is my english tcer forever n ever which is we call her Nurin or Uyen..klau korang nak thu dia ni la btolkan essay aku setiap kali aku buat english essay,dia terrer tau jgn main2..and for your info dia ni Kpoppers..dia ni deskmate aku..nnti time buat kerja tiba2 menjerit rupa-rupanya tgh tengok gambar BF2 dia tu..adoiiyai..sabojela.korang bayangkan dia bole nangis sebab tengok 'BF' dia tu hensem๐Ÿ˜ต๐Ÿ˜ตlagi satu paling aku ingat dia paksa aku hafal lagu kpop ape ntah tajuk dia..love scenario kot sbab masa tu dia suka giler group IKON and setiap hari satu lagu english aku kena nyanyi with correct pronunciation,kau bayangkan betapa seksanya anak Jawa ni..hahhahah.dia ni tak boleh makan sembarangan tau nnti dtg la dia punya asma tu tapi ini budak banyak degil wooo..nnti dh 'kiuk'baru dia insaf..ahhahahaha masa tu baru dia akan ckp aku janji tak makan lagi lepas ni.๐Ÿ˜’so sapa yang nak kat dia pastikan jaga dia elok2 ye..
 

So,for this girl as you can see she is our 'ustazah' ..Wani ni ceria orangnya..aku paling suka dengar dia baca Quran sedap giler weyh..lagi best klau dengar dia cerita, dari A sampai Z dia cerita sebutir2 mcm dlm citer tu..lagi2 klau aku tertinggal ep drama dia la 'penglipur lara' aku..๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ขskrang dah tak boleh dah dia busy aku busy..hahaha terbuat citer sedeyh pulak..dia ni pandai sejarah tau..klau ade  homework lagi2 sejarah dialah org yg paling tepat untuk dicari hehehhehe..klau deskmate aku dia la yg paling bersemangat,dan klau naik prep dia la paling lambat tapi klau dah sampai meja dia fuhhh dia punya bebel tak behenti weyh campur plak dgn dia punya semput tu ayoyoyyoy..
 

Banyak2 kwn aku dialah yg paling 'weird' hahhahhaha..aku pon tak boleh nak describe ape jenis weird dia ni..๐Ÿ˜‚dia bukan deskmate or dormmate aku tapi dia la yg slalu buat aku gelak sampai kadang2 aku pening dengar lawak dia tu..dia ni happy go lucky memanjang..ade jer benda pelik dia buat,tgokla gambar tu,dia kata tu crush dia hahahhaha aku doakn smoga sampai ke jinjang pelamin tau,eh lupa nak bg thu nama ,nama dia Fatehah Jamal or org panggil FJ nama glemer giteww..siyes sapa yg kenal dia walaupon baru sekejap mesti akan rasa selesa klau tak pon rasa annoying hahahhaa..dia tinggal kat Pontian,suka baca komik,pandai tapi dia ni pemalas skit ๐Ÿ˜…tu jela masalahnya..dia pon bdak volley jgak ni..geng2 'penampar'๐Ÿ˜œ

Kita sambung lagi dengan orang seterusnya,diberi nama kat asrama dulu Zawani Zul,klau korang tgok marvel,mesti korang tahu kan Tony Stark,dia jadi Iron Man kan? but kalau Zawani ni dia Iron Hand kitaorang dlm volley,kita main 2 tangan dia boleh selamber jer pukul with 1 hand,padu tak padu?๐Ÿ˜Ždia ni pergh klau ajak borak mmg kena siap2 la telinga tu sebab bole pecah gegendang telinga dengar dia gelak ..๐Ÿ˜‚
Ok,geng ni namanya Solehah tapi dia suka kitaorang panggil dia Solehah So Fun,kitaorang pon tak tahu knpa??dia tau yg letak nama tu ahhahah,dia ni pandai gilerr,budak Inovasi kat sekolah dulu ni.wakil Malaysia weyh..for your information dia lah cikgu fizik aku kat dorm,sian dia tiap mlm aku kacau dia buat keje semata-mata utk ajar aku fizik maklumla aku ni semangat lebih kat fizik sebab cikgunya hensem hehehhe..dia ni dulu citer2 dia nak jadi maharaja lawak tapi kalah plak dgn Jihan tu klau dia buat lawak mesti kena hambar dgn kiraorang..nasibla Sol..klau ade perjumpaan ape2 pon mesti dia paling bersemangat giler,hyperactive sgt2 dia ni.tgokla vid tu dh tunjuk dia ni hyper terlebih..hahhhaahhaha


Aku cuma nak bagi thu korang yg diorang semua ni geng2 JDT ye..hahhahahaha..



#JDTFOREVER
#BERSAMBUNG...







Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan