Ragbi 10's 2018

Assalamualaikum dan selamat petang gais.. okay hri ni aku nk mengimbau kembali kenangan yang telah berlalu.. Kenangan ni merupakan kenangan yang berbagai..kenapa kenangan yang berbagai ianya sebab bnyk perkara yang pahit manis yang aku dan team aku lalui..

Team Daerah Besut 
So korang klau nk thu team aku ni campuran sekolah2 yg ade kat daerah besut.. contohnya, mrsm besut, mrsm kota putra, smk tok dor dan bnyk lgi lah yg ad kat daersh besut tu.. kami smua wakil untuk daerah besut dlm pertandingan MSST.. kita cerita yang pahit dulu lah baru kita cerita yang manis2.. kitaorang training setiap hari selama 1 bulan sebelum pertandingan ni.. dalam training ni mesti kene ada rasa sakit perit bru dia berkesan untuk training ni..


Team Besut ade seramai 20 orang dan 4 orang jurulatih.. sekolah aku hntr 5 orang je dlm team ni.. yang selebihnya sekolah2 lain.. gambar kat atas tu gmbr ketika bersedia untuk memulakan perlawanan.. tunggu pengadil memulakan perlawanan je tu..




Pahit permainan ragbi ni tkde sangat pun.. cuma dia rasa penat je lah.. ataupun cedera2 ringan.. aku pernah mengalami cedera kat telinga ketika game ni.. tp aku lawan sakit tu untuk team aku..



Bagi aku jugak dalam permainan ragbi ni bnyk kelebihan dia.. satunya kita dapat tambah kenalan.. eratkn hubungan silaturahim... dapat mengenal antara satu sama lain..





 Kat sini lah kita dapat berkongsi ilmu mahupun dalam bidang kemahiran ataupun pembelajaran.. kerana kita mempunyai masa bersama yg bnyak..

2nd cup
Walaupun kitaorang tak jd juara tp kitaorang gembira dan bersyukur dengan usaha2 yang kitaorang lakukan... mungkin game yg tu takde rezeki buat kitaorang.. tetapi tu bukan alasan untuk kitaorang tidak bermain ragbi.. kitaorang msih bermain ragbi walaupun dalam team yg berlainan.. kitaorang tetap menganggap team yg dahulu sebagai keluarga walapun tidak bersama.. Majulah sukan untuk negara.. sekian sahaja dri aku.. Terima kasih..

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan