STOP PASAL KOREAN DRAMA JAP. MASUK PART ANIME.

ASSALAMMUALAIKUM GUYS. nampknye PKP kite tambah dua minggu lgi eh.harap korang sihat sejahteralh ye. harini aku nk post pasal anime yg aku tgk berulang kali time PKP ni. animenye ialah......
HAIKYUU!!

okay guys anime ni is the reason i start to play volleyball. anime ni aku recommend gile sbb dia best gile..mmg gile lh..hahahahha.. anime ni dh ade 4 season. aku dh ulang season 1 sampai 4 dh hmm banyak kali lh. aku pun dh tak ingat berape kali. sinopsis utk cerita ni simple je cerita ni pasal bdk name hinata(yg rambut oren dlm gamba tu) yg nk ikut jejak langak idola bola tampar dia yg diberi name 'little giant',little giant tu seorng ACE dlm satu team name karasuno and dia tu pendek je orgnye tapi bole maen volleyball dgn baik.lupe aku nk ckp yg ACE tu satu gelaran utk wing spiker yg bole kalahkan 3 blocker.so kiranya kuat lh little giant tu sbb dia ACE tapi orgnye kecik pendek je. so hinata ni pun pendek klau nk dibandingkan dgn teammates dia tapi dia still nk achieve title little giant tu. so haikyuu ni pasal mcm mne hinata tu nk capai impian dia.

 so dia masuklah sekolah yg little giant tu masuk. and dia berpartner pulak dgn kageyama(yg rambut hitam ) yg merupakan setter team yg kalahkan hinata mase middle school. and bile dgn kageyama dia sedar yg dia tak boe capai cita2 dia seorg diri, sbb dia tak mampu nk buat mcm little giant tu tapi bile dgn bantuan kageyama dia bole nk capai cita2 dia.  



SHIRATORIZAWA ACEDEMY

sekolah terkuat and pencabar terbesar karasuno utk pergi ke nationals. Shiratorizawa ni unbeatable lh kat MIYAGI so sekolah2 yg ade kat miyagi kene kalahkan dia dulu utk ke national. ACE dia yg buat kan team ni tersangat kuat yang laen tu biase2 je tapi ACE dia mmg kuatlh. dh lah lefthanded, tinggi, kuat. name dia USHIJIMA WAKATOSHI.



NEKOMA HIGH
 ni pulak nekoma. nekoma ni dtg dari tokyo, city boy. hahahaha...okay nekoma ni team yg kedua yg adekan practice match dgn karasuno. team ni takde ACE yg kuat tapi aku bole kate team ni kuat sbb time diorg recieve bole semua bola tu cantik je sampaikan ade team yg lawan dia tertanye2 team dia dh banyak kali sipke bola ke tempat nekoma tapi takde satpun yg masuk sbb nekoma angkat semua. so kira padu gile ah nekoma ni.


AOBA JOHSEI HIGH

 Ni pulak aoba johsai, team yang pertama yg adekan practice match dgn karasuno team ni team kedua terkuat kat miyagi. team ni pulak kuatnye dtg dari setter dia yg jugak captain pasukan ni {SEIJOH}(name pendek aoba johsai) yg diberi name oikawa toru. dia ni setter yg padu gak lh easy-to-spike kind of toss yg dia buat and yg killer dia ni jump serve dia mmg gempak.nk tahu lebih lanjut tgk lh anime ni.
that all for to day aku stop sekejap korea pune sequence sbb takut korang bosan tgk drama so aku bagi anime sikit.so enjoy lah ye and stay at home,be safe


Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan