HIDUP SEKETUL ZACK (EPISODE 3)

HIDUP SEKETUL ZACK : PASARAYA MM




Ni hao guys!
Alright, aku malas nak buang masa korang hadam jelah apa yang aku nak cerita ni. Okay, lepas habis SPM aku sempat rehat 3 hari je, lepastu terus masuk kerja, kerja apa? Hah aku kerja dekat sebuah pasaraya yang bernama MM. Dah jangan nak gelak sangat, MM ni sebenarnya menyediakan segala jenis pakaian.

Masa ni 25/12 tak pasal aku kena jadi rusa

Aku masuk kerja masatu sibuk musim naik persekolahan & cuba teka? MM ni mestilah menyediakan pakaian untuk budak-budak sekolah ni. Apa lagi waktu ni memang sibuk gilalah! Cuba kau bayangkan, aku yang baru masuk orang kata takde pengalaman lagi 'lemah canguk' lah senang cerita. Awal-awal tu selalulah kena marah sebab buat kerja tak betul, tapi tak lama lepas tu aku boleh dikategorikan sebagai prolah hahaha.

Ya, aku tahu aku comel

Time aku masuk kerja tu, total staff ada dalam 14 orang. Ramaikan? Ya, sebab waktu ni diorang perlukan staff yang ramai maklumlah, sibuklah katakan. Boleh tahan lama jugalah aku kerja sini, enam bulan ada kot.

Kacak bergaya semuanya ya!

First thing first yang aku nak kata, average umur pekerja dekat sini dari 18-25. Paling tua tu bosslah hahaha, tapi serious memang banyak pengalaman aku dapat sepanjang bekerja dekat sini. Setiap pagi lepas buka kedai kitorang diwajibkan menari untuk tujuan menyegarkan staff katanya.


Mempersembahkan kepada anda, Kumpulan tarian Istana Budaya

Apa-apa hal aku memang enjoylah kerja dekat sini, mujur ada member aku join kerja sini, nama dia Ghadaffi aku selesa panggil dia Gadap je hahaha. Sepanjang tempoh bekerja tu aku dapat rasalah betapa susahnya ibu bapa kita ni mencari rezeki untuk family.

Masa ni Assistant Supervisor kitorang kahwin

Setiap satu pengalaman yang aku dapat waktu aku bekerja dekat sini aku kutip. Aku tahu dengan pengalaman yang aku ada nilah yang boleh menjadikan aku lagi 'matang'. So, aku nak mudahkan cerita, kepada semua staff MM terima kasih di atas tunjuk ajar ya!



Bersambung

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan