SECOND DRAMA TIME PKP CORONA

ASSALAMUALAIKUM DUNIA, its me iqmal aiman aka chubby utk second drama yang aku dh tgk time cuti.okay first aku nk ckp sikit pasal drama2 yng aku dh buat or bakal buat semua drama ni aku dh tgk dulu tapi ni aku tgk balik sbb dh tak tahu nk buat ape time pkp ni. so ade cerita yang dh lame keluar tapi aku baru nk talk about it so jgn nk ckp aku ketinggalan zaman ke ape okayy.


HOTEL DEL LUNA

second drama yang aku tgk is HOTEL DEL LUNA. weyh srs aku ckp an cerita ni best gile.aku suka cerita ni sbb pelakon perempuan dia idol korea yang aku minat name dia IU. cerita ni srs best gile..
mcm biase sedikit sinopsis.
 Hotel del Luna (secara rasmi disebut sebagai "Guest House of the Moon"), yang terletak di Seoul, tak mcm hotel lain pelanggannya semua hantu, dan ia tidak dapat dilihat dalam bentuk sebenar pada siang hari. Semasa era Goguryeo, seorang pemberontak bernama Jang Man-wol(IU❤️) pergi minum air alcohol yg jdikan dia pemilik rumah tamu ketika dia sedang dalam perjalanan untuk mencarinya. Dia telah berjaya menjalankan hotel selama 1,000 tahun yang lalu sebelum bertemu dengan pengurus baru Chan-Seong(YEO JIN-GOO). 

ape yang aku suka pasal cerita ni an dia sweet tapi sweet dia tak mcm cerita laen sbb lovestory dlm cerita ni bukan pasal perempuan berebut lelaki or lelaki berebut perempuan mcm cerita laen. tu yang menarik tu.



IU๐Ÿ’– IN HOTEL DEL LUNA
dlm cerita ni IU ni laen daripada yang laen. aku ade tgk drama yang watak heroin dia IU yang lakonkan and biasenye IU akan nmpk mcm org yg baik gile ah.. tapi dlm cerita ni aku nmpk side IU yg laen sikit. sbb dlm cerita ni IU ade mencarut, kuat mrh2, kuat jealous. mcm aku kate customer kat hotel ni semua hantu kan, so adelah satu episode ni dtgnye hantu perempuan yg dipakse berkahwin, pastu chan seong ni offer diri nk kahwin dgn hantu tu utk nk bagi hantu tu pergi ke afterlife. tapi IU tak bagi dia kahwin sbb IU jealous tu satu, satu lgi dia tahu effectnye ape klau chan seong tu kahwin dgn hantu.


IU๐Ÿ’– AND HER OLD BOYFRIEND
antara sbb IU dpt hidup lame is sbb iu tunggu lelaki yg ade kat dlm gamba ni utk cross dlm hidup dia. maksud aku cross tu is lelakitu dh mati dulu sekarang iu tunggu lelaki tu hidup balik and IU nk terjumpe dia lagi. lelaki ni mcm boyfriend IU lh dlm cerita ni (boyfriend sebelom chan seong) bf lame IU ni pernah khianat IUdulu sbb tu IU dendam sikit dgn dia tapi lambat laun IU dpt tahu yg BF dia tu tak pernah tinggalkan dia even dh mati pun. nnt korang tgk lah yee.









ade banyak watak dlm cerita ni and most of them ade part cerita diorg dlm cerita ni. sbb ape aku ckp mcm tu is sbb hantu2 yg kerja kat hotel tu ade bende yg dia kene buat sebelom dia pergi kat afterlife maksudnye watak hantu yg berpakaian seperti perkeja hotel tu(kat dlm gamba)  kite akan nmp lh ape urusan diorg yg tak settle lgi tu.













okaylah tu je for now sorry amek mase yg lame nk post yg ni sbb aku lupe nk publishkan aku haritu biarkan draft je hahahaahha but stay tune okayy๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan