JANJI

Waktu begitu pantas berlalu,
Kenangan demi kenangan tercipta tanpa halangan,
Sedar atau tidak?
Itulah persoaalannya.....
Setiap langkah kehidupanku,
Aku menemui orang baru dalam hidupku,
Ada yang berhati baik,dan ada yang sebaliknya,
Tapi itu bukan urusanku untuk menentukan.


Umat manusia punya hati,
Jika terjaga sekeping daging itu maka baiklah jadinya,
Makanya hati itu perlu dijaga,dididik dan dipelihara,
Untuk diri sentiasa disayangi dan dihormati.
Hatiku sudah kutitipkan buat seseorang,
Kerna aku yakin dan percaya,
Dia mampu menjaganya,
Sampai satu saat nanti aku tertanam 7 kaki di bawah tanah.
Saat aku mula mengenalinya,
Saat itulah aku menaruh harapan setinggi gunung terhadapnya,
Harapan untuk bersamanya,
Sampai waktu terhenti....
Pengharapan itu sungguh menyakitkan,
Tapi itu pada yang putus pengharapannya,
Tapi pada pengharapan yang tidak pernah dipersiakan,
Itu akan menjadi sangat indah dan membahagiakan...
Janjiku,
Sentiasa mengiringiku walau dimana aku berada....

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan