Terengganu Travelling : ep1

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. okay hri ni saya nak bercerita tentang negeri kelahiran saya iaitu negeri Terengganu.. so ibu negeri terengganu adalah kuala terengganu.. dekat negeri terengganu ni bnyk komuniti2 iaitu melayu dan cina.. kat terengganu ni jugak terdapat gabungan melayu cina..selain dri tu kat terengganu ni jugak terdapat berbagai makanan2 yang menyelerakan.. makanan kat terengganu tak pernah lagi lah mengecewakan.. okay sekarang saya akan ceritakan tempat yang menarik yang boleh dilakukan di terengganu..

Wow! Ingat Dekat Miami, Rupanya Di Seberang Takir, Terengganu Je ...

Tempat pertama adalah pantai seberang takir atau miami beach terengganu.. okay kat sini dia dibuat macam ala2 oversea.. tmpt ni merupakan tmpt yg trbaik bgi mereka yg merupakan photographer.. ini kerana pantai ni mempunya view yg cantik..

The Crystal Mosque, Malaysia - Charismatic Planet

Tempat kedua adalah masjid kristal.. masjid kristal ni terletak dekat dalam kawasan Taman Tamadun Islam pulau Wan Man.. masjid ni dibina sekitar tahun 2008.. dan masjid ni bleh menampung jemaah dalam 1500 orng dalam sesuatu masa.. apa yg menarik kat sini masjid ni dibina dngn dengan bahan utama iaitu kristal,kaca dan keluli.. pada wktu malam juga masjid ni akan mengeluarkan lampu yg begitu cantik...


Tempat ketiga adalah Terengganu Drawbridge... okay ni adalah jambatan angkat kat kuala terengganu... kat sini merupakan tmpt yg mempunyai permandangan yg indah.. kalau berada dekat skybridge atau menara drawbride kita akan nmpk permandangan daerah kuala terengganu dan separuh kuala nerus..

Masjid Terapung,Kuala Ibai | Mapio.net

Tempat keempat adalah masjid terapung.. masjid terapung berada di kuala ibai sekitar 4km dari pusat bandar kuala terengganu.. masjid terapung merupakan masjid yg berada diatas air.. masjid ini merupakan masjid pertama yang terapung diatas air di malaysia..

Bukit Puteri - Visit Terengganu - Airport Transfer - City Tour ...

Tempat Kelima adalah Bukit Puteri..Mendaki bukit puteri merupakan pendakian yang pendek sahaja.. jaraknya sekitar 200m dri permulaan.. di puncak bukit puteri kita dapat melihat permandangan indah ke arah bandar kuala terengganu.. puncak itu juga mempunyai runtuhan2 kubu dan loceng dan meriam..

okay sekian sahaja untuk hri ini.. terdapat bnyak lgi tempat yang menarik yg boleh dilakukan di terengganu.. kita akan bersambung untuk ep 2 di lain hri.. sekian terima kasih..

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan