TANGKAK TRAVEL SERIES (LAST EPISODE)

TANGKAK TRAVEL SERIES : CAHAYA TAHUN BAHARU CINA




Uila guys!
Ada baikkah? Hohoho,aku sebenarnya tengah pishang sebab sekarang tengah Restricted Movement Order (RMO). Okaylah, aku dengan rasa berat hati nak inform dekat korang yang ni akan jadi last episode for TANGKAK TRAVEL SERIES. Rilek guys, jangan nangis sebab aku akan kembali dengan lebih banyak content yang menarik tertarik kau memang THE BOOM!

Ada beberapa sebab aku terpaksa menghentikan series ini tapi itu kita tolak tepilah ya huhuhu. Okay get back to our topic for this very last episode, guys! Mari sini rapat sikit, aku nak bagitau story ni, Tangkak ni sebenarnya majoriti masyarakat chinese dengan peratusan 51% di ikuti melayu 32% and indian 17%. Dah, korang takyah banyak tanya 'asal aku buat CNY?' 'kenapa tak buat hari raya?' 'Kau kan melayu'. Erghh, suka hati akulah, blog aku, kau ada masalah?

Alright,first of all kawasan Tangkak memang paling meriah bila masuk CNY sebab majoriti kaum chinese kan. Tangkak ni dah macam China Town dekat dalam GTA 3 tu aku tengok except takde gangsterlah hahaha. Okay habis,ni aku nak tunjuk sekitar kawasan Tangkak waktu CNY.

Hah,tanglong ni jangan ceritalah memang penuh satu jalan

Sesungguhnya, kepelbagaian kaum dekat Malaysia ni sesuatu yang rare. Cuba kau bagitau aku negara mana yang ada 3 kaum yang dominan dekat dalam sesebuah negara tu selain Malaysia! Hah, tak dapat jawabkan. Aku memang bangga sebenarnya sebab benda ni yang menjadikan Malaysia itu Malaysia. Malas nak sembang banyak kau tengoklah gambar aku dengan member aku ni.

Eh,tercomel pula!

Ni Zul,kitorang ni macam belangkas k bye

Tanglong ni bulat ke petak eh?

Akak Caa,santek ke santet?

Hah,amacam naisekan tempat kitorang? Serious,kalau ada dekat sana rasa macam tempat photoshoot, gebu gebas diva AA lagi, 'kau SRP lepas tak?!' Hahaha, gurau. Tapi aku memang seriuslah sayang sangat tempat kelahiran aku ni, lantaklah orang nak kata apa yang penting aku bahagia gitteww hahaha.

Kawasan kitorang photoshoot tu tokong tau!

Ni serius, Uncle yang ada dekat tokong ni memang baik gila even aku dengan member aku je Malay yang ada dekat sana,yeklah tak masal nak pergi tokong pulakan hahaha. Tapi dia faham & dia terima je kitorang huhuhu.

Okaylah guys,aku rasa sampai sini jelah aku nak membebel. Aku harap korang semua yang baca ni sihat sentiasa aman jaya. Maaflah dah takde nak tanya korang puas hati ke tak sebab ni last blog untuk series ni tapi ingat ye aku akan kembali HOHOHO!



Me signing out!                                 






Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan