Arelim Snow Wash

Assalamualaikum guys.. okay hri ni aku ade nk wi cadangan ah sikit ke budok2 yang lepas spm yang sedang tunggu untuk sambung belajar kan.. okay mse aku dulu aku buat kerja sambilan.. sambil2 tu bleh ah buat duit belanja dulu dok pun untuk simpanan bile start belajar kekgi..
Snow Wash Kg Bukit Petiti


Okay, sebelum aku masuk ALAM aku kerja kat sini ah start dri hbis SPM smpai lah aku daftar msuk lebih kurang dalam 6 bulan jugak lah.. kelebihan bile korang kerja ni memang korang akan dpt duit tp korang juga akan dapat pengalaman, pembelajaran dan dapat tingkat kan confident korang.. So bgi aku actually aku ni seorang yang agak pemalu tpi sejak aku sini aku dapat atasi malu aku.. aku jdi lebih confident..

Okay, aku akan cerita serba sedikit lah tentang tmpt kerja aku ni.. owner snowwash ni adalah sepupu aku.. dia tua 10 thun dri aku dia buke snow wash start dri thun 2018.. dia start dgn usaha dia sendiri lah untuk majukan tmpt ni.. Okay, sejak aku duduk dgn dia.. dia bnyk ah bgi tunjur ajar kat aku.. dia bnyak ajar aku kemahiran..dia ni seorang yg berilmu jugak lah dlm kemahiran.. setiap kerja yg aku buat dlm kerja ad kelebihan dia..


Okay salah satu kelebihan dia adalah tangan kita akan jadi lembut.. dia akan jd dok kerah.. maksudnya bukan permukaan tangan tu yg lembut tp pergerakan tangan tu.. so situ kita dapat ilmu seni.. bila kita buat je satu2 benda tu hsil dia akn ad seni.. So andai kata korang rasa nk cri ilmu, pengalaman or ape semua korang bleh ah kerja dekat mne2 tmpt pun.. but aku prefer korang kerja lah dekat tmpt yg berat2 agar korang rse mcm mne usaha untuk dpat sesuatu benda tu.. okay thats all.. Thankyou..😊

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan