DRAMA KOREA TIME CUTI CORONA

   assalammualaikum guys, harini aku nk share pasal ape yg aku dh buat so far mase cuti corona ni.
aku time cuti ni baru je habis satu drama korea yg bertajuk "guardian;the lonely and great god" atau dlm name lainnye "goblin" korang boleh search cerita ni gune either one. nnt dia akan keluar muka depan mcm ni: 
GUARDIAN: THE LONELY AND GREAT GOD







NI GAMBA HERO AND HEROIN

TO TELL THE TRUTH, aku dh tgk cerita ni banyak kali sbb cerita ni best. serious aku recommend certa ni kalau korang belom tgk.

sedikit sinopsis lah utk korang faham cerita pasal ape,
okay guys cerita ni pasal seorang general tentera korea zaman dulu yang dikenakan sumpahan oleh tuhan dia utk hidup kat dunia selamanya and dia tak bole lupa setiap kematian yang dia lalui sepanjang dia hidup. Kesian weyh aku tgk dia ni. Tapi an dia ni serious baik gile sbb dia dh ade kuasa. yes dlm kene sumpah pun dia still dpt kuasa utk diri dia mcm dpt tgk hantu, dpt terbang, dpt munculkan emas sebijik mcm seekor or seorang goblin dlm cerita budak2 kat korea. dgn kuasa dia tu dia tlg org yang terdesak or yang ade potensi utk hidup dlm keadaan yang baik.and dia jugak bole tgk mase depan seseorg. so dia teruskan hidup dia dgn kuasa yg dia ade kat muka bumi ni. Tapi dia taknak hidup kat dunia ni lame2 sbb kawan dia semua mati tapi dia hidup. kesian dia lonely. cara utk tamatkan sumpahan ni bile dia jumpe pengantin perempuan dia dlm subtitle inggeris nye goblin's bride. goblin's bride akan buat something yang akan tamatkan sumpahan tu dan goblin ni akan jadi abu buat selamanye.sedih kann:'(
NI JUST GAMBAR YG FANS BUAT
YANG AKU RASE NICE AH

GUARDIAN:THE LONELY AND GREAT GOD












cerita ni banyak turning point dia so tgk lah sendiri and commentkan pendapat korang. klau ade yang dh tgk silalah comment terus pandangan korang aku nk tgk. sampai sini je buat masa ni sbb cuti corona ni lame lgi and aku nk sambung tgk drama yang lain. bye and assalammualaikum.

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan