COFFEE COLNAGO ☕☕☕☕☕

Ye , Dalgona . Ni ha taktau nak buat apa time RMO kan , so aku pon terfikir nak blog . Tapi content apo kawe nok buat ni ? Aku pun try le buat kopi ni sebabb asyik ternampak je nak timeline kan .Hampa pun buleh buat . Senang ngat aih .

So , ramuan dia hat ni ja . + ais ketui .


First step dia , masukkan 2 tablespoon serbuk kopi . Pastikan INSTANT COFFEE apaapa brand . adalah sebabsebab dia kenapa mesti instant .


2nd step , masukkan 2 sudu gula putih . Jangan guna gula melaka , nanti jadi dodol . k kita ke step seterusnya .😺😺

Masukkan air panas 2 sudu , kemudian putar dengan pengacau adunan . Kalau nak kacau guna yang tangan punya tu pun boleh tapi confirm berpeluh la . tapi hm ikut kamu le ...

Teruskan putar samapai hasil nampak bergini okay.... teksturnya gebugebu . Takpun sampai hati dah kata ' okay dah ni ' .


Seterusnya masukkan ais ye seperti gambar .

Lepastu masukkan susu jangan penuh ok .

Last step , tuangkan hasil foam gebu kopi tadi ke dalam gelas yang ada susu macam tu . Ha dah siappppp kopi i .
Okay sebelum minum , kacau dulu guna sudu . ha saya guide satusatu ok . Kalau tak kacau , layer atas tu pait sikit nah . Okay ituja resepi saya .
                                            SELAMAT MENCUBEE..... :)💗💝😤😛😜😝


Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan