TANGKAK TRAVEL SERIES (EPISODE 2)

TANGKAK TRAVEL SERIES : KAMPUNG SRI MAAMOR





Hey, what's up guys!
Amacam, show tak episode 1 tu? Hah sudi-sudilah comment dekat ruangan di bawah supaya aku boleh improve cara penulisan ya! Hah, kita tak payah nak cerita panjang, perut pun dah kenyang let's jump right into it guys!

Okay, episode dua kalini aku nak cerita pasal Kampung Sri Maamor. Mesti korang terfikirkan 'apa bendalah mamat ni nak cerita pasal kampung pula'. Hah,rilek dulu guys jangan cepat triggered! Takkanlah aku nak bawa korang tempat yang bosan tahap gabankan? Sebenarnya, Kampung Sri Maamor ni ada memegang khazanah yang teramatlah hebat, nak tahu apa dia?

Khazanah itu adalah,khazanah sungai! Apa, tak percaya apa yang aku bagitahu ni eh? Aku ada bukti guys bukan borak kosong!


Hah,ini adalah view yang paling latest dan masih kekal sampai sekarang guys!

Amacam percaya tak dengan story aku? Okay, kalau korang nak tahu perjalanan yang diambil untuk pergi ke sini dari bandar Tangkak hanya dalam sekitar 10 minit je. Kau chill dulu, takkan sesat punya, sebab apa? Hah, sebab once dah tiba Kampung Sri Maamor ni kau cuma kena straight je don't belok-belok. Waktu otw ke situ korang boleh menikmati pemandangan dekat kampung tu yang memang indah nian.

Aku gerenti, korang akan terpukau dengan view sepanjang perjalanan, sebab mereka menyajikan suasana kampung yang memang asli atau lebih senang nak cakap piau punya kampung vibeslah!
Nak tengok suasana dia tak guys? Jom aku tunjuk.

Hah,memang asli kampung guys!

Tapi tulah, korang cuma boleh pergi ke sana dengan membonceng motosikal je tau guys. Ni sebab waktu dah tiba dekat dengan view tu, jalan memang muat untuk laluan motor je. Rilek ah guys, kalau naik motor baru feelkan?

Banyak sejarah sebenarnya antara aku dengan kawasan ni. Inilah antara kawasan yang paling sering aku kunjungi setiap petang sebab nak chill dengan member. Hah, kalau korang minat memancing pun boleh datang sini sebab sini memang point untuk pemancing-pemancing berjaya!

Photogenic Bukan?

Hah, kalau bukan pemancing pun korang still boleh datang sini. Sebab apa? Obviously sebab view, korang boleh jadikan stok untuk feed instagram korang! Sabar jap, aku ada banyak lagi bukti yang tempat ni memang sesuai dengan korang yang berminat dalam bidang snapping!

Keindahan yang tiada tara!!

Amacam terpukau tak dengan santapan view yang aku bagi? nasihat aku, kalau korang memang berminat dengan bidang fotografi silalah lawat kampung ni, bolehlah korang ambil kira ni sebagai tahun melawat Kampung Sri Maamor! Okay joke, joke.

Alright guys, aku harap korang berminat untuk melawat Kampung ni apa-apa hal boleh pm aku hehehe. Hope korang berpuas hatilah dengan cara penyampaian aku dan teruskan support series ni sampai episod last ya guys!

Hah,  korang ada idea untuk episode kita yang akan datang? Takpe, korang takyah fikir banyak aku just nak korang layan blog aku ni sampai habis okies? See you next week guys!!


Me signing out!

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan