TENTERA DARAT Punya Muzium, PD, Negeri Sembilan

Walawey, gempak la gambar

Entry kali ini saya ingin menceritakan tentang pengalaman saya ke Muzium Tentera Darat. Memandangkan saya ini anak askar, sedikit sebanyak saya dapat melihat kehebatan dan kemasyuran yang askar ada. Kedudukan Muzium Tentera Darat tidak jauh dari rumah kami kerana muzium ini berada sebelah rumah kami sahaja. Memang sebulan sekali kami akan pergi ke muzium ini.

Follow my lead

Salah satu perkara yang kami gemar buat bila tiba di muzium tentera darat, kami suka memanjat sana sini dan melakukan perkara yang orang luar tidak buat. Seperti dalam gambar ini adik – adik saya memanjat kereta kebal itu walaupun susah dan tidak ada kemudah untuk memanjatnya.

Let's conquer this world

Waktu ini, ada pertunjukan ATM, jadi mereka mengeluarkan kenderaan mereka yang baharu untuk dipamerkan.

Tuan!

Sebernanya tiada sesiapa yang mengangkat senjata itu tapi kami orang pertama dengan beraninya mengangkat senjata itu. Gempak bukan?

Tu tengok camera

Adik saya sebernanya ingin memanjat sebuah jet berdekatan kami, tetapi suasana ketika itu begitu sesak. Ramai orang yang beratur untuk memanjat jet itu dan bergambar. Keluarga kami menasihati adik saya agar pergi ke tempat lain dan bergambar di tempat lain sementara menunggu suasana menjadi lebih tenang. Adik saya tidak mahu bergambar sebernanya di sini.

Habang rasa apa berendam lama dalam lumpur?

Katanya askar ini telah berendam dengan lumpur selama seminggu. Saya sudah tidak ingat kenapa beliau lakukan hal tersebut tetapi hari itu adalah hari bertuah dia kerana dapat keluar daripada lumpur dan untuk melapor balik habis tugasan.

Jet Fighter

Adik saya sangat gembira kerana dapat bergambar dengan jet yang dia impikan.

Ready for inspection sir!

Bersedia untung menyerang

Sedia untuk menerima arahan tuan!


Saya mengajak orang luar datang ke Muzium Tentera Darat untuk mendapat pengetahuan sedikit sebanyak tentang askar. Setidaknya jika anda datang ke muzium ini, anda dapat gambar yang hebat seperti kami.
.
.
.
.
Follow yer account saya untuk mengikuti perkembangan terkini. Stay Tune!
Instagram
Twitter

Comment di bawah jika ada sebarang pertanyaan.

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan