PERGH HOMESTAY!! PD, Negeri Sembilan

Untuk membangunkan sesuatu perniagaan itu memang begitu sukar bukan? Saya ingin menceritakan cerita yang pendek tentang saya sekeluarga membuat persiapan homestay.

Nur Banglo Homestay Port Dickson

Memperkenalkan nama homestay kami, Nur Banglo Homestay Port Dickson. Type dekat google homestay Port Dickson terus jumpa homestay kami. Boleh booking ya.

Tanam pokok papaya

Salah satu aktiviti kami untuk menghias homestay adalah dengan bercucuk tanam. Kami menanam banyak pokok seperti pokok durian musang king, papaya, nangka, cili, pisang dan banyak lagi. Sebernanya, saya baru sahaja menebang pokok dan membersihkan Kawasan hutan ini. Mengambil masa berbulan – bulan untuk membersihkannya dan mendapat banyak sangat luka.

New World Order
Adik aku berasa seronok bila siap menebang semak samun di kawasan ini. Dia berasa lebih cergas dan kuat setelah habis kerja seperti hulk.
Sodok longgokan tanah ini untuk lebih kemas

Tanah longgokkan ini saya perlu ratakan supaya keadaan menjadi lebih lawa dan indah. Kalau perasan, belakang saya ada lekuk, saya isi dengan tanah supaya rata.

Perhiasan ini homemade punya tau

Untuk orang melangkah mengikut perhiasan tersebut

Saya memasang perhiasan ditanah untuk nampak lebih lawa. Tanah nampak rata dan kemas kerana semak samun telah ditebas dan dibuang akarnya.

Rehat dulu yer

Ketika ini kami sedang berehat kerana setelah berjam – jam kami melakukan kerja. Halaman homestay masih banyak yang perlu dilakukan. Masih jauh perjalanan kami untuk membuat persiapan homestay ini.

Dah habis

Homestay sudah siap

Homestay kami telah siap. Halaman rumah kelihatan begitu cantik dan ibu adik saya begitu seronok berpuas hati atas kerja keras masing – masing.

Marilah menginap ke homestay kami. Homestay kami selamat, bersih dan sangat menyeronokkan.
.
.
.
.
Follow yer account saya untuk mengikuti perkembangan terkini. Stay Tune!
Instagram
Twitter
Nur Banglo Homestay Port Dickson

Comment di bawah jika ada sebarang pertanyaan.

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan