PANTAI CAHAYA NEGERI! PD, Negeri Sembilan

Satu dua tiga lompat!

Sebernanya kiteorang ambil gambar melompat ni beberapa kali. Semua tak lawa, ini je yang paling lawa. Siapa je tak gembira kalau pergi ke pantai? Semua orang gembira bila pergi ke pantai. Orang yang kemurungan pun datang ke pantai lepastu balik dengan sebuah senyuman yang indah.

Santai dulu boss

Yang uniknya Pantai Cahaya Negeri (PCN) ni, pantainya sangat dekat dengan satu pulau. Nama pulau tersebut Pulau Burung. Jika kami tidak mandi pandai, kami akan pergi ke Pulau Burung untuk makan angin.

Pokok bakau di Pulau Burung

Ada banyak pokok bakau di sini. Semua size pokok bakau ada di sini. Size S, M, L dan XL. Yang adik aku naik ni size L. Entah kenapa tiba – tiba mereka nak panjat.

Malulah nak gambar dengan habang badut

PCN juga terkenal sebagai tempat tarikan pelancong. Banyak anjuran yang dilakukan bagi menarik pengunjung di luar negeri untuk datang ke Negeri Sembilan. Adik aku sebernanya rasa malu ambil gambar dengan badut. Adik aku baru dapat belon yang di inginkan.


Gembiranya mereka

Jambatan ini merupakan jambatan yang menghubungkan PCN ke Pulau Burung. Jambatan ini telah diperbaharui. Ramai orang yang menggunakan jambatan ini untuk tujuan memancing, bergambar dengan suasana pantai yang indah dan shooting untuk lakonan.

Peluang bergambar dengan ikan todak

Pada waktu malam pula, ada neon LED lighting. Aku sempat bergambar dengan lagenda ikan todak. Korang tahukan sebab apa aku panggil lagenda ikan todak? Kalau tak tahu, pergi cari apa ikan todak buat dekat Singapore.

Padang bunga PCN

Ada padang bunga dekat PCN. Boleh nampak pada waktu malam. PCN adalah kawasan yang sangat luas. Dari gambar korang boleh lihat sendiri betapa luasnya PCN ni.

Bergambar dengan bulan sabit



Marilah beramai ramai pergi ke PCN. Confirm korang takkan rasa sia -sia.
.
.
.
.
Follow yer account saya untuk mengikuti perkembangan terkini. Stay Tune!
Instagram
Twitter

Comment di bawah jika ada sebarang pertanyaan.

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan