Business during quarantine



 Harini aku nak cerita pasal pengalaman aku buat online business. Nak tahu businesses apa ? Read till the end. 

So firstly aku nak cerita macam mana aku bole nak buat online business. PKP bermula pada bulan 3, so aku just duduk rumah, makan, main game, baca buku dan tido selama sebulan tu. 

Selepas itu, aku pun dah mula bosan dan rasa diri ini tak produktif. So aku mula la berfikir apa nak buat.

The next month, bulan 4, setiap pagi aku akan bangun awal. Aku akan suruh mak aku kejutkan aku. Biasanya aku bangun solat subuh dan tidur balik, tapi kalini tidak, aku bangun dan pegi cari breakfast. Setiap pagi aku bangun awal dan cari breakfast. 

Bukan itu sahaja, aku masih rasa tk produktif. Aku mula berfikir pasal duit, takkan la nak harap kan parents bagi duit je. Malu aku hahah. Selepas itu fikir punya fikir aku buat online business. Barang apa aku jual ?? 

Start from here, girlfriend aku punya ibu ni ada banyak kain tau, kain knit wool. Kain tu semua lawa lawa, besar besar. Mostly kain tu untuk kain alas meja. 

After that aku pun jumpa la ibu dia, bincang punya bincang ibu dia pun setuju. So aku pun okay la. 

Daripada haritu, aku akan ke rumah dia dan amik gambar kain kain untuk di post di facebook. 

Ini contoh kain knit wool yang aku amik gambar 

Dah amik gambar banyak banyak, aku pun upload di facebook. 
First day upload masih tkde buyer.
Then aku belajar macam mana nak iklankan
So aku oun iklankan di facebook, hanya bayar rm30 produk anda akan diiklankan selama 7 hari

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan