PUBG MOBILE TUTORIAL PART 8(META)

META bermaksud Most Effective Tactics Available. Pelbagai taktik boleh digunakan. Antaranya ialah taktik Myanmar (proner sejati), agressive play dan taktikal. Taktik yang paling berbahaya tetapi tidak efektik ialah taktik "proner". Apa yang perlu dilakukan ialah prone sepanjang game sahaja dan tembak enemy yang tidak menyedari kehadiran anda.
Video menunjukkan contoh gameplay yang paling berbahaya terutamanya di map Sanhok.


Taktik kedua ialah agressive play iaitu anda akan memburu enemy di sekeliling map dan akan terus menerus rush enemy yang ketakutan. Taktik ini hanya berkesan jika anda mempunyai "man power" yang mencukupi kerana banyak firing angle perlu dilitupi untuk memastikan rushing menjadi. 
Rushing yang tidak berjaya dilakukan oleh enemy kerana rush tanpa mengetahui lokasi semua enemy




Dan taktik yang terakhir ialah taktikal.Taktik ini merupakan taktik yang banyak menggunakan otak dan hanya push pada waktu tepat (selalunya setelah 1/2 orang enemy telah di"knock") Flanking untuk mencari off angle akan dilakukan sebaik sahaja kedudukan semua enemy telah dikenalpasti dan pertimbangan bentuk muka bumi. Hujan grenade akan menghujani enemy jika jarak mereka kurang daripada 75 meter. Smoke grenade pula akan digunakan untuk mengurangkan "visibility" enemy ketika teammate anda sedang mara untuk melalkukan rush. Kenderaan akan digunakan sebagai benteng pertahanan jika tiada batu atau pokok yang boleh digunakan sebagai cover.Rotasi juga penting dalam pergerakan masuk kedalam circle(safe zone) untuk mengelakkan dihujani peluru enemy yang akan menjaga tepi circle.Taktik-taktik ini selalunya digunakan ketika Scrimmage (scrim).
Satu "clutch" dilakukan oleh Madtoi daripada Team Secret Malaysia dalam Scrim PMPL season2
Salah satu clutch 1v3 oleh penulis


Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan