Perjalanan Balik ke Hometown Edisi PKP(PART ONE)

 Salam sejahtera and selamat pagi guys✌️✌️Sekarang ni aku tunjukkan kisah dan detik2 sya ketika melakukan perjalanan semasa PKP atau dikenali sebagai PENGAWALAN KETAT PERGERAKAN... Haah tu dia, apakah maksud tu.. Marilah kita mengharungi sama2 ok? Jom.. 

So ni lah dia.. Pemakaian pelitup muka ni mesti pakai sepanjang masa waktu ni sebab berlakunnya pandemik COVID-19 ni amatlah berbahaya... Time ni kes bru 200 lebih je hehehe tpi tu bru pemulaan dia.. 
Astu ni haah semua flight pagi 19th March 2020 terbatal sebab PKP tu.. Aku time tu bru sja nak check in tuk masuk kapal terbang.. 
Pergh tiba2 guard panggil aku😰😰 Aku ingat ada bawa salah benda ke apa... Astu dia bagitau.. Semua flight terbatal.. Suruh aku gi kaunter tuk tanya camne mereka handle ticket aku nih... Pergh sumpah time tu aku nervous gila😰😰.. Aku pikir kalau semua flight cancelled.. Ni memang duduk KL sja ni takleh ke mana lgi sebab PKP🙄🙄.. 
Aku pun bingumg time ni... Camna nak balik ni....So ni lah pandangan aku selama sejam... Duduk tunggu idea sampai dlm otak sambil aku calling dengan abang aku yang booked ticket aku tu... Bincang punya bincang... Syukur pada Tuhan time tu ada satu lgi flight gi Kuching astu transit gi Bintulu..🛫✈️🛫✈️Haihhh memang time ni aku rsa cam lost in space otak aku time tu.. Memang penat😢😢Mental ngan fizikal..
So ni lah dia.. The only flight yang boleh pegi sarawak time tu...aku memang bersyukur sangat sebab MAS saja yang dapat terbang time tu.. Yang lain semua batal.. So, memang aku terhutang budi ngan MAS ni.. Terima kasih MAS kerana bagi aku peluang dan harapan.. COVID-19 ni memang bahaya😰😰tak kira dia mengancam nyawa atau menyebabkan kita sebagai manusia telah hilangnya KEBEBASAN pergerakan ia tidak akan berhenti jika tiada ubat dapat membasminya.. 😔😔

So ni sja guys untuk part one.. Akan menyusul kemudian iaitu Part two.. Stay tune and seperti biasa.. 😊😊

PEACE OUT✌️✌️

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan