CARA-CARA MEMBUAT CHUROS ALA-ALA CHEF BOND

TERBANG TAK BERSAYAP, NANGIS TAK BERMATA

APAKAH IA?

Assalamualaikum semua, macam biasa teke teki tu bole jawab kat bahagian komen and jawapan yang betul bole tuntut hadiah. Untuk blog kalini aku nak cerita sikit pasal lifestyle aku kat dapur. Yeah betul aku nak ajar korang semua cara-cara nak buat Churos famous yang sedap.

Tu adik aku ( Muhammad Mirza)

OK tanpa melengahkan masa lagi aku nak perkenalkan bahan-bahan yang perlu ada untuk buat Churos.
1. 1 cawan air
2. 1 sudu besar gula
3. 1 sudu teh esen vanila
4. secubit garam
5.1 cawan tepung gandum
6. 1 biji telur
7. 1 sudu mentega

haa bentuk churos tu hampir jadi dengan yg kat kedai

Cara-cara untuk buat churos tu pulak:

1. Satukan bahan-bahan bernombor 1,2,3 dan 4 serta masukkan dalam kuali non-stick. ( kacau sehingga gula larut.
2. Panaskan kuali dan masukkan mentega sehingga cair.
3. Masukkan tepung sedikit demi sedikit sehinggalah doh tersebut lembut. (tutup api ketika sedang masukkan tepung gandum)
4 Sewaktu doh tersebut sudah dikeluarkan dari kuali masukkan telur sebijik bagi melembutkan lagi doh tersebut.
5. Pukul dan uli doh sehingga bole membentuknya.

Waktu ni tgh goreng

Tara...... tgk pon dah sedap

K guys lepas doh tu dah empuk dah bole start goreng elok-elok. Haa jangan lupa untuk buat sos coklat untuk dicicah. Serius sedap kalau makan time petang khususnya waktu hujan. Ok korang sume bolelah try cuba kat rumah nanti and aku guarantee tak nyesal. Byeee jumpa lagi nanti di blog aku yang ke-13

 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan