MAKANAN2 MENARIK DI SARAWAK

 HEIIIIIIII!!!!!!Apa khabar semua?kita berjumpa lagi....YEAHHHHH!!!!!
kalini aku nak citer pasal makanan yang menarik di tempat lahir aku.....aaaa,sapa ingat aku asal nya org mne....aku lahir sarawak....so kalini aku akan ceritakan tentang makanan-makanan yang menarik di sarawak.

 Manuk Pansuh
Manuk pansuh atau senang dikenali sebagai ayam pansuh  adalah ayam yang dimasak di dalam buluh dengan ramuan nya yang tersendiri.aku slalu makan sewaktu sambutan Hari Gawai.Cara masakan nya mirip masak lemang.

Laksa Sarawak
Aaaaa!!!!yang ni laksa sarawak...laksa sarawak ni korang boleh dapat kat mana2 di Bumi Kenyalang nih...memang mantap dengan sambal belacan nya...perghhhhhh....tak tido malam arghhhhh

Mee Kolok
Yang ni pulak mee kolok.Mee kolok nih rupanya macam  maggie je tapi mee untuk mee kolok ni dibuat atas adunan sendiri...

Itik Masak Reendang
Aaaaa!!!!!!biasanya korang dengar ayam atau daging masak rendang tapi kat Sarawak ada itil masak remdang....gempak tal gempak...gempak annnnn..unik tapi benar...ini last laaa untuk slot yang ni...Bnyk lagi makanan yang menarik kat Sarawak nih tapi aku tak cukup tenaga laaa nak ceritakan kat korang....okayyyy...habis setakat tuh....byeeee.

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan