KISAH SERAM SEJAGAT (EPISODE 06)

 KISAH SERAM SEJAGAT : GELAP MALAM





Halo guys!

Apa khabar? Hah, mestilah baik kalau tak, takkanlah ada masa nak baca blog akukan? Okay, aku malas nak sembang kencang panjang-panjang, jom terus cerita! Ni memang personally pengalaman aku masa on the way nak balik rumah. Aku ni orangnya yang jenis lepak malam-malam dengan member tak ingat dunia, pukul 2 - 3 pagi baru ingat rumah aku ada kosong sorang, akulah tu HAHAHAH. Okay, hambar, baik kita proceed.



Mamak Al-asraf tempat aku selalu lepak sampai pagi

Cerita dia terjadi bila satu malam ni, aku bonceng motosikal masa tu. Rumah aku ni, rumah kampung and dia macam ke dalam sikit, takdelah dalam sangat tapi cukuplah masa untuk minum kopi dulu baru tiba rumah aku. Sepanjang jalan tu dia macam gelaplah, plus sunyi sikit. Dah, habis cerita jalan nak ke rumah aku, kita proceed dengan part yang best.

Jalan nak ke rumah aku tu

Aku masa tu sorang-sorang and waktu tu sekitar pukul 2:30 pagi, tiba dekat satu kawasan ni di mana kawasan tu ada jambatan. Waktu aku tiba dekat dengan jambatan tu, tak semena-mena aku terbau wangi and ekor mata aku terpandang kawasan jambatan tu. Jantung aku masa tu cuma tuhan jelah yang tahu laju macam mana, aku ternampak sorang budak tengah mencangkung tak pakai baju berkulit pucat.

Gambaran wajah budak yang aku nampak tu

Waktu tu masa macam perlahan gila korang tahu tak!? Macam-macam jenis doa aku baca time tu, yang paling seram bila mata dia pandang je aku! Aku macam nak pecut tapi rasa perlahan gila motor malam tu. Aku terus fokus dengan boncengan aku, aku tak nak pandang dia pun.  Akhirnya tiba rumah aku, aku ketuk pintu kuat gila suruh sesiapa buka pintu.

Home sweet home lah bak kata orang

Peluh dia jangan ceritalah geng, dah macam marathon aku rasa tapi peluh sejuk. Akhirnya mak aku buka pintu, aku masuk terus mandi lepastu tidur. Esoknya aku ceritalah pengalaman tu dekat mak aku, dengan harapan untuk meraih simpati tapi dia gelakkan aku, lepastu cakap padan muka siapa suruh tak tahu balik rumah awal. Geram je aku, tapi nak buat macam manakan? benda dah jadi, so aku redha jela...


Pengalaman aku sewaktu 18 tahun ~ 2019





TAMAT

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan