KEBUN JIRAN INDAH SEJATI

 

Hello semua👋👋Kali ni saya ingin tunjuk pada semua.. Inilah yang dimaksudkan dalam tajuk tdi.. Kebun ni milikkan jiran saya yang berbangsa Melayu Melanau.. Tempat kalau korong nak tau.. Ni kat Samalaju, Bintulu.. Hampir sampai Miri iaitu daerah sebelah timur Bintulu.. 
Haah ni dia jiran saya... Di sebelah kiri dan tengah tu suami isteri yang punya tanah kebun ni.. Sebelab kanan tu ingin saya memperkenalkan.. Ibu saya yang tersayang.. And mereka pun telah kawan sejak saya bayi lgi🤔🤔Sudah 19 thn lebih tu.. Ni bru friendship❤️❤️
Ni dia mak saya tdi.. Daun apa tu eh😂😂Disini saya nak cakap.. Mak saya ni memang suka berkebun.. Tpi malangnya saya sebagai anak ni.. Kurang sikit ah ilmu pasal kebun ni😭😭Sebab dari dlu terkokong kat rumah belajar and main kat luar sikit pastu buku sja tau... So kemahiran berkebun tu dan kemahuan tuk buat demikian agak kurang lah. 😔😔
Haah ni dia akhirnya.. Maaf kalau nampak pelik ehh.. Sebab pakai seluar tu😂😂Sejujurnya lah kat sni.. Time aku bru saja pulang keluar dengan member sekolah aku dlu.. Balik gi rumah tu. 
Tiba2 sja mak suruh ikut dengan dia sama2 jiran ah tuk pegi kebun.. And aku sja tanpa tukar baju tdi trus pecut pegi kebun yang mcm bukit tu. 😂😂Memang aku sedaya upaya ah kat sni nak naik bukit tu... Dahlah pakai seluar ketat... Memang susah ah naik.. Tpi syukur pda Tuhan.. Dapat sya naik ke puncak bukit and ni lah buktinya😁😁


So moral of the story.. Kalau ada kemahuan, tentu ada jalannya... Jika kemahuan itu kuat.. Tidak mustahil tuk kita buat segalanya dalam hidup ni.. 😁😁😁

Jadi itu saja untuk pengkongsian setakat ni. Banyak lgi blog akan datang.. Stay tune guys. 

PEACE OUT✌️✌️

Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan