PUBG MOBILE TUTORIAL PART 5 (Basic skills)

Dalam entry kali ini,saya akan mengajar anda basic skills yang di perlukan dalam petempuran. Jadi tanpa membuang masa, ayuh mula!




Recoil control adalah amat penting untuk memastikan tembakan yang dilepaskan tepat mengenai sasaran. Jika recoil anda "berterabur" kemungkinan anda untuk kalah dalam suatu "firegfight" adalah amat tinggi. Untuk memastikan anda mempunyai recoil control yang bagus, anda perlu mempunyai sensitivity yang sesuai dan anda perlu memperbanyakkan training di training ground.


Biasakan training tanpa memasang apa apa "attachment" pada senjata anda.
(jangan ingat saya scam, M4 belah kiri memang full attachment tapi yang tengah guna tu ada extended quickdraw magazine sahaja)













Selain itu, biasakan training "shooting drill" untuk memperbaiki aim anda. Antara teknik yang boleh diguna untuk training ialah seperti yang berikut;
"fire,prone,fire" merupakan taktik yang berguna jika cover yang ada adalah kecik dan hanya mampu melindungi anda dalam keadaan prone.Taktik ini juga efektik kerana anda mampu menjatuhkan enemy tanpa sempat ditembak balik (kecuali jika mereka "pre-fire")




"fire,crouch,fire" merupakan taktik yang hampir sama seperti taktik diatas cuma dengan kedudukan crouch, anda juga boleh menggunakan button "peek" kiri atau kanan untuk mengurangkan kebarangkalian anda untuk dijatuhkan jika enemy prefire


Berikut merupakan antara tips-tips dan taktik yang berguna dalam pubgm. Dengan taktik tersebut juga cita-cita anda untuk menikmati makan malam ayam boleh tercapai!




Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan