#POM,POM,KEBABOOM....!!!

 


#EP15

Assalamualaikum geng..wasaappp????how are you??hahahahhaha

Hari ni aku nak tunjuk skit bakat aku sejak azali lagi...hahahha..korang rasa ape???hah??hah???hah??

Okay,,hari ni aku nak share resepi Roti Kebaboom..roti ni memang sedap giler..lagi mantap bila makan dengan kari ikan..perghh memang sdap..kalah roti canai..๐Ÿ˜๐Ÿ˜

so sebelum aku share resepi aku nak tunjuk gambar skit...heheheh



Bahan-bahan :
  • 2 sudu mentega yang dicairkan
  • tepung gandum 2 cawan
  • mauripan (yis)satu bungkus mmcm biasa tu..
  • air secukupnya
Cara-cara :
  1. Masukkan Yis kedalam mangkuk dan tambah air secukupnya.Tinggalkan seketika.
  2. Masukkan tepung ke dalam mangkuk yg berlainan.Tambah mentega yang dicairkan tadi dan gaul sehingga sebati.
  3. Kemudian,campurkan yis yg telah naik tadi kedalam mangkuk yang berisi tepung dan gaul lagi sehingga sebati..
  4. Tunggu seketika sehingga tepung tadi kenmbang semangkuk.๐Ÿ˜Œ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
  5. Bila dah kembang tu amik sedikit dan leperkan ikut saiz yg dikehendaki...hhehehe#klau nak besar buat besar,klau nak kecik comey buat kecik2..
  6. Then,buat seperti vid dibawah...
  7. Siiaapppp!!!


So,korang bolela try tau..jangan lupa makan dengan kari ikan tau..tau..tau...sedappp gilerr...klau tak jadi bole tanya aku..hahahhahaha..
bye..bye..tata..titi..tutu..
Assalamualikum...



#JDTFOREVER



Comments

Popular posts from this blog

ONE PIECE

Jom Masuk GUA...(Part 1)

Short trip to LATA BERANGIN, Kuala Krai, Kelantan